Algemene Voorwaarden
Algemene bepalingen
​
Alle rechtsverhoudingen tussen Tabitha Bordon, Eenmanszaak, met KBO nummer 1008.388.541, en gevestigd op Stadelaan 79,8501 Heule, België (verder ‘Tabitha’), en de klant worden beheerst door onderhavige algemene voorwaarden. U kunt Tabitha steeds bereiken via het e-mailadres tabitha@rustinhuis.be of via het gsmnummer 0499/99 59 63 in geval van verdere vragen.
​
Intellectuele eigendom
​
Tabitha behoudt het auteursrecht en andere intellectuele eigendomsrechten op alle door haar opgemaakte documenten (incl. notities) en materialen en dit ongeacht of hiervoor aan de klant kosten werden in rekening gebracht. De klant mag het overgemaakte uiteraard wel gebruiken en bekijken teneinde het beoogde resultaat te bereiken. Deze toegekende rechten zijn op een niet-exclusieve basis toegekend en zijn niet-overdraagbaar. Tabitha behoudt zich het recht voor de doorgestuurde en opgemaakte documenten en materialen te gebruiken voor publicitaire doeleinden en algemene informatie, zoals maar niet beperkt tot publicatie op een website, een blog of Facebook pagina, zonder aan de klant enige vergoeding verschuldigd te zijn. Tabitha zal dergelijke informatie steeds zonder vermelding van naam van de klant weergeven.
​
Algemene voorwaarden
​
In geval van een individueel traject worden deze algemene voorwaarden aan de klant ter aanvaarding overgemaakt, ten laatste bij de overhandiging van het plan van aanpak met offerte. Zij maken integraal deel uit van het plan van aanpak met offerte.
In geval van conflict tussen het plan van aanpak en de offerte, dan wel tussen de uitnodiging tot definitieve inschrijving en de algemene voorwaarden hebben de bepalingen van het plan van aanpak met offerte of de uitnodiging tot definitieve inschrijving voorrang.
​
Prijsbepaling
​
Tabitha start haar werkzaamheden steeds met een intake gesprek. Na het intake gesprek maakt Tabitha een plan van aanpak op, met onder andere een schatting van het aantal sessies nodig om het door de klant vooropgestelde doel te verwezenlijken. Deze schatting is puur indicatief. Het intake gesprek wordt betaald voordat de opruimsessie van start gaat. De sessies na het intake gesprek worden vergoed aan een prijs per uur in euro (inclusief BTW) zoals vermeld in de offerte/e-mail en de website. Ten aanzien van particulieren zal de prijs steeds inclusief BTW zijn.
​
Offerte/uitnodiging
​
De overhandiging van een plan van aanpak met offerte dan wel uitnodiging tot definitieve inschrijving door Tabitha is slechts een uitnodiging tot het plaatsen van een opdracht bij Tabitha en is slechts geldig ten aanzien van de persoon erin vermeld. In geval van een individueel traject heeft een plan van aanpak met offerte een geldigheidsduur zoals vermeld staat op het plan van aanpak met offerte zelf, of bij gebreke hieraan een geldigheidsduur van veertien (14) kalenderdagen na de datum van het plan van aanpak met offerte. Het omvat enkel de opdrachten erin vermeld, met expliciete uitsluiting van enig meerwerk als gevolg van een wijziging van de opdracht door de klant, door onvoorziene omstandigheden of enige andere reden. Uitgebreid poetsen, zwaar hef- en tilwerk hoort niet bij het takenpakket van Tabitha.
​
Totstandkoming overeenkomst
​
Elke overeenkomst komt pas tot stand na (i) een intake gesprek, en (ii) na de ontvangst van de schriftelijke aanvaarding van het plan van aanpak al dan niet met offerte door de klant. Eventuele verlengingen of aanvullingen of wijzigingen (bv. plaats van uitvoering) van de opdracht zijn pas geldig na aanvaarding hiervan door Tabitha. Ter verduidelijking, deze algemene voorwaarden en afspraken gemaakt in het plan van aanpak/offerte blijven van toepassing op iedere verlenging, aanvulling of wijziging.
​
Professionaliteit
​
Tabitha verplicht zichzelf om de opdracht met de hoogste professionele kwaliteit uit te voeren, zoals verwacht mag worden van een deskundige, met de nodige zorg en in lijn met de geldende beroepsstandaarden. Ze heeft de vrijheid om de opdracht naar eigen inzicht uit te voeren. Als Tabitha echter van plan is om samen te werken met partners voor bepaalde aspecten van de opdracht, zal ze eerst de goedkeuring van de klant vragen.
​
Confidentialiteit
​
Tabitha hecht grote waarde aan respect en vertrouwelijkheid in haar werk. Wanneer ze voor een opdracht samenwerkt met derden, gebeurt dit altijd met goedkeuring van de klant. Deze derden worden ook gebonden aan dezelfde vertrouwelijkheidsverplichtingen. Tabitha draagt echter geen verantwoordelijkheid voor mogelijke schendingen van vertrouwelijkheid door deze derden, tenzij kan worden aangetoond dat Tabitha redelijkerwijs niet kon voorkomen dat de schending plaatsvond.
​
Medewerking klant
​
Om een correcte en tijdige uitvoering van de opdracht te kunnen garanderen, verwacht Tabitha van de klant een vlotte medewerking en de terbeschikkingstelling van alle redelijkerwijze benodigde informatie. Tabitha kan geenszins worden aangesproken in rechte wegens fout of nalatigheid, noch kan de klant de factuur met betrekking tot het individuele traject niet of slechts gedeeltelijk voldoen, omwille van incorrecte, laattijdige of onvolledige informatie van de klant.
​
Annulatieregeling
​
Tabitha begrijpt dat er soms onvoorziene omstandigheden zijn die kunnen leiden tot het annuleren van een afspraak door de klant. Als de annulering plaatsvindt tot zeven (7) kalenderdagen voor het geplande intakegesprek of de sessie, wordt van de klant verwacht dat zij nog steeds 10% van de sessieprijs betaalt. Bij annulering binnen de laatste zeven (7) kalenderdagen voor de geplande sessie, dient de volledige sessieprijs te worden voldaan. Eventuele gemaakte kosten, zoals bijvoorbeeld voor aankopen van benodigdheden zoals opbergdozen, dienen ook vergoed te worden.
In situaties waarin Tabitha al kosten heeft gemaakt of verplichtingen is aangegaan met derden, moet de klant deze kosten volledig vergoeden. Daarnaast behoudt Tabitha zich het recht voor om in uitzonderlijke gevallen een hogere vergoeding te vragen als haar schade groter is.
Als gevolg van ziekte of slechte weersomstandigheden kan Tabitha voorstellen om de afspraak naar een latere datum te verplaatsen, indien gewenst.
​
Betalingen
​
De facturen van Tabitha zijn betaalbaar via het rekeningnummer vermeld op de factuur. De facturen van Tabitha zijn betaalbaar binnen de veertien (14) kalenderdagen na de factuurdatum en uiterlijk voor de volgende sessie. Facturen kunnen enkel schriftelijk worden geprotesteerd bij aangetekend schrijven binnen de zeven (7) kalenderdagen na factuurdatum en met vermelding van de factuurdatum, factuurnummer en gedetailleerde motivering. Indien Tabitha geen (tijdige) betwisting bereikt binnen voorvermelde periode, wordt de factuur geacht aanvaard te zijn door de klant.
​
Tenzij anders overeengekomen, zijn de tarieven weergegeven in EURO en exclusief andere bijkomende kosten, zoals vervoerskosten of kosten voor het huren (al dan niet bij derden) of aankopen van materialen. Kosten van vervoer en parkeerplaats zijn steeds voor de klant.
Tabitha behoudt zich het recht voor een voorschot te vragen alvorens tot de uitvoering van de overeenkomst over te gaan. Tabitha is eveneens gerechtigd de opdracht in fases uit te voeren en per afgewerkte fase te factureren.
Voor elke factuur die geheel of gedeeltelijk niet is betaald op de vervaldag wordt van rechtswege, zonder ingebrekestelling, een nalatigheidsintrest aangerekend overeenkomstig de wettelijke rentevoet, verhoogd met 3 %.
Het verschuldigde bedrag wordt bovendien verhoogd met alle inningskosten van Tabitha verbonden aan de invordering van de schuld.
​
Aanvaarding uitvoering van de overeenkomst
​
De uitvoering wordt geacht te zijn aanvaard als de klant binnen zeven (7) kalenderdagen na de laatste uitvoering door Tabitha geen schriftelijke opmerkingen heeft ingediend.
​
Opschorting/ontbinding
​
Zowel Tabitha als de klant hebben het expliciete recht om de overeenkomst op elk moment, zonder tussenkomst van een rechter, zonder opzegtermijn of schadevergoeding, op te schorten of te ontbinden in de volgende gevallen:
- Als er sprake is van een schending door de klant of Tabitha van de verplichtingen zoals beschreven in deze algemene voorwaarden en/of de offerte.
- In geval van faillissement, onbekwaamverklaring, minnelijke of gerechtelijke ontbinding, staking van betaling, voorlopig bewind, collectieve schuldenregeling, of enig ander teken van insolventie bij de klant of Tabitha.
De opschorting of ontbinding op basis van deze gronden zal schriftelijk worden medegedeeld door Tabitha of de klant. Deze opschorting of ontbinding leidt tot de directe opeisbaarheid van alle openstaande facturen, zelfs als de vervaldatum nog niet is bereikt, en alle eerder overeengekomen betalingsvoorwaarden komen te vervallen.
Overeenkomsten tussen Tabitha en de klant komen automatisch te vervallen in geval van overlijden van Tabitha of de klant.
​
Aansprakelijkheid
​
Tabitha verplicht zich om haar opdrachten zo professioneel mogelijk uit te voeren. Echter, fouten kunnen altijd optreden, en in dergelijke gevallen is haar aansprakelijkheid beperkt tot één ( 1) keer de gefactureerde bedragen inclusief BTW.
Desondanks kan Tabitha in sommige gevallen niet beroepen op deze beperking, met name wanneer er sprake is van: (i) opzettelijke misleiding of schadeveroorzakende handelingen; (ii) fouten die leiden tot overlijden of lichamelijk letsel.
Tabitha sluit de aansprakelijkheid voor schade veroorzaakt door grove nalatigheid van haarzelf of van degenen die namens haar handelen, niet uit. Echter, indirecte schade hoeft Tabitha nooit te vergoeden, zoals schade aan derden.
​
Beeldmateriaal
​
Tijdens de uitvoering van opdrachten kan Tabitha foto's of video's maken, die vervolgens kunnen worden gebruikt voor promotionele doeleinden, zoals het delen op haar website of sociale mediaplatforms. Door akkoord te gaan met deze algemene voorwaarden stemt de klant hiermee expliciet in. De klant heeft echter het recht om niet herkenbaar in beeld te worden gebracht en kan te allen tijde zijn toestemming intrekken. In dat geval is Tabitha verplicht om al het beeldmateriaal waarop de klant te zien is, te verwijderen.
​
Overmacht
​
Elk onvoorziene en onvermijdbare element dat buiten de controle van Tabitha of de klant valt op het moment van het sluiten van de overeenkomst, zoals bijvoorbeeld ziekte (met medisch bewijs), ziekte van Tabitha's gezinsleden, elektronische storingen, natuurrampen, brand of oorlog, wordt beschouwd als overmacht.
In het geval van dergelijke onvoorziene omstandigheden, waarbij de uitvoering van de opdracht onmogelijk wordt, kan Tabitha en/of de klant niet verantwoordelijk worden gehouden voor vertragingen of tekortkomingen in de uitvoering van de overeenkomst.
Overmacht geeft Tabitha en/of de klant bovendien het recht om, bij het eerste schriftelijke verzoek, herziening of opschorting van de overeenkomst te vragen. In geval van blijvende overmacht kan ook de ontbinding van de overeenkomst worden verzocht.
​
Splitsbaarheid
​
De eventuele nietigheid van een of meerdere van de bepalingen van deze algemene voorwaarden doet geen afbreuk aan de toepasselijkheid van alle andere clausules. In geval van nietigheid van een of meerdere bepalingen, zullen de klant en Tabitha, in de mate van het mogelijke volgens hun overtuiging, onderhandelen om de nietige bepaling(en) te vervangen door (een) equivalente bepaling(en) die beantwoord(t)(en) aan de algemene geest van deze algemene bepalingen.
​
Toepasselijke recht en rechtbank
​
De overeenkomst tussen Tabitha en de klant wordt beheerst door het Belgische recht. Bij voorkeur worden eventuele geschillen tussen beide partijen in onderling overleg opgelost. Indien een minnelijke schikking niet mogelijk blijkt te zijn, worden alle geschillen die voortvloeien uit deze algemene voorwaarden, evenals uit andere overeenkomsten tussen Tabitha en de klant, exclusief beslecht door de rechtbank van het arrondissement waar Tabitha haar maatschappelijke zetel heeft.